Az Én meg az Ének szerencsére közben épp azt dokumentálja, hogy a húsz év pokoljárás minden produktuma úgy képes fennmaradni, hogy akinek érte (dudás, gitáros, énekes, egyre megy) oda le kellett menni, visszajött.
Az Én meg az Ének szerencsére közben épp azt dokumentálja, hogy a húsz év pokoljárás minden produktuma úgy képes fennmaradni, hogy akinek érte (dudás, gitáros, énekes, egyre megy) oda le kellett menni, visszajött.
Amint arról korábban beszámoltunk a KMTG gondozásában megjelent Böszörményi Zoltán új kisregénye. A kötetből az Irodalmi Jelen oldalán olvashatnak részleteket.
Netnapló az Előretolt Helyőrség Íróakadémia kárpátaljai irodalmi karavánjáról.
Az Irodalmi Jelen árpilisi számában szerzőink művei is olvashatók.
Az íróakadémia oktatóinak művei az Irodalmi Jelen költészet napi összeállításában.
“A csend húrjait
zabolázod: fehér zaj
minden mozdulat.”
Drávucz Zsolt haikui a Székelyföld folyóirat márciusi számában olvashatók.
„A pillanat, melyet a költő megragad, szerteágazik, újabbnál újabb pillanatokká lényegül át, olyanná lesz, mint egy ezerágú fa; és ha az ezerből ki is nő még ezer, a törzs ugyanaz marad.”
Dobsa Dorina, Ilyés Krisztina, Izer Janka és Kertész Dávid ezúttal azt járták körül, mennyire vagyunk előítéletesek a versmegosztó Facebook profilokkal, hitelesek-e a közösségi oldalak szépirodalmi tartalmai, és miért gyanítunk minden rózsaszín betűs Instagram megosztás mögött dilettantizmust.
„De minden, mi éjjel a nincsben marad:
horgolt terítő, régi cérna és anyagdarab,
a törött, mintás bögre, amin nem pihen kezed,
ilyenkor másik, erősebb létezésbe kezd.”
(Viola Szandra)
„Minden szerzőnek kijár egy trágárság, amit benne hagyhat a szövegében.”
„A városok, amiket folyó szel ketté,
Mindig szomorúak,
Hiába nyújtóznak egymás felé.”
„Reggelente a diófa alatt kávézom. A szomszédoknak nem köszönök. Örülök a hintának, és a diófának is. Néha gondolok rád. Jó, hogy nem mentél akkor haza.”
„Ezeknek a gyerekeknek a történetéről senki semmit nem tud, ezért úgy éreztem, hogy az én dolgom, hogy a világ elé tárjam őket.”
„Kitörlöm a karod,
és megmagyarázom magamnak, a kezed” – Ilyés Krisztinka versei a Pannon Tükör oldaláról
„a rómaiak azt suttogják,
a Tevere partján sétál éjjelente,
boszorkánynak mondják, kinek
szőke fürtjeiből kötelet fon a szél”
„A körbe és a kör köré írt sokszögek oldalszámának növelésével egyre inkább kitöltődik a hiány, egyre pontosabban rajzolódik ki a tökéletesség, amit csak közelíteni lehet: az egész, a kör.”
„Sokszor gondolkodom azon, hogy komolyan lehet-e téged venni, vagy csak blöffölsz. Ördögöd van, esetleg szemfényvesztő vagy?”
„Kellett erő önimádathoz és ön-imához,
kellett szenvedned, mitől mindenki szenved,
(álmok, leányok, bomlott ingerek)
hát most omoljon rád gyilkos szerelemmel
arany-vörös tenger és altasson csatazaj.”
„És rohant a mámor a szűkült erekben,
az égre a hajnal kígyói csúsztak,
egy ember alatta, kegyelmet, reményt,
nem így, nem ezt akarta. ”
„Nem biztos, hogy feltétlenül definiálni tudjuk, ki a magyar, azt viszont tudjuk, hogy a legmagyarabb magyar a székely”
„Friss, komor, súlyos és minden mondata erős, mint a halál”
Valóban rasztaszíve volt Ady Endrének?
„…inkább disznópásztor lennék Amagerbón, kit megértenek a disznók, semmint költő, kit félreértenek az emberek.”
„Küldök pénzt
Hóvégén.
Mindet félrerakom.
S karácsony
Tájékán
Lesz pár szabadnapom.”
“nem kell ahhoz templomba járni, hogy az ember higgyen Istenben”
„ők még nem tudják, hogy az intimitás
manapság annyi, hogy kikapcsolod a monitort”
“A zseni meghal, eltemetik. Sírján dudva és barátok nőnek.”
„Remeg a test, érzi, valami nem illő nevelkedik benne.
A levelek lehullnak, meghalnak inkább,
ha nem tűrik meg a növényt.”
“Egymillió vers után rád találtam,
és már tudom, rólad szólt mindegyik,
szó szerint, na meg úgy általában.”